De eerste toppers zijn binnen!

Het zijn de Henri’s die als eerste over de finish komen. Maar Henri nr 88 is de allereerste met het prachtige commentaar: ‘Het zal met toch niet verschalken dat die kleine me voorbij komt’! De bedoeling is nog 8 keer die berg op te komen dus zo snel mogelijk weer naar beneden. De andere Henri krijgen we niet te pakken, hij is alweer beneden tegen de tijd dat we hem een vraag wilde stellen.
Enkele minuten later druppelen de volgende snelle kanjers binnen. Opvallend fris zien de gezichten er nog uit. Ik zie Chris Schmidt, op de vroege ochtend nog niet heel spraakzaam, wellicht goed in concentratie. Hij fietst totdat hij er geen zin meer in heeft. Bjorn Leerkes gaat voor de zes keer. Het was leuk en het ging goed! Ambro van Straten vertelt dat het lekker ging en dat hij ook voor de zes keer gaat. Jos Everts wil via deze blog graag Petra en de kids de groeten doen en veel plezier wensen thuis. Daarop volgend zijn woorden: ‘Mam, sterkte, ik fiets voor mijn moeder.

De eerste vrouw Laura (nr7) komt rond 6:15 over de streep. Op de vraag hoe het ging was haar antwoord: ‘Het ging wel, was nog wat wollig in mijn hoofd, vorig jaar ging het beter’. Vol goede moed vliegt ze weer weg, de berg af. Ze gaat voor de 9 keer.
Vrouw nr 2 en 3, Astrid en Karlijn, zijn twee blonde dames, zien er nog stralend uit, trekken warme kleren aan op het hoekje en zeggen dat ze voor de 7 x gaan vandaag. Op de vraag zijn jullie getraind komt het antwoord : ‘We doen het natuurlijk allemaal voor iemand, dit is voor mijn broer.

Axel Boland komt ook volledig ongeschonden de finish over, lacht, kleedt zich heel warm aan en roept: ‘Het wordt vandaag 32 graden’.

Nr 58, Han Berg, heerlijke rustige ochtend, normaal is het een rotberg met al die auto’s, maar nu is het zo rustig!

De renners komen nu erg snel achter elkaar naar boven. Het wordt al wat drukker op de berg en de stemming zit er al goed in, ondanks de vroege tijdstip!!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten