WAUW!

Beste mensen,

Wat een dag. Negen minuten over 5 is een lange sliert van prachtige lampjes vertrokken uit het dal op weg naar een prachtige dag. Een dag met strakblauwe lucht, een heerlijke zon en heel veel bouillon. Ongelooflijk fijn dat we samen deze dag vol emotie, gezelligheid en saamhorigheid zo hebben kunnen beleven.

Wij hebben enorm genoten en hopen u ook met ons.

Tot ziens en tot volgend jaar!

Hetty

landmacht

3 commandanten van het leger die hier assistentie verlenen, zijn gisterenavond laat aangekomen.
Dit naar aanleiding van de verhalen die ze vorig jaar te horen hebben gekregen.
Ze wilden dit jaar met eigen ogen het spektakel aanschouwen.
Nu begrijpen ze ook waarom er vorig jaar door iedereen werd geroepen , dat ze het volgende jaar weer willen!!!
Wat ze gezien en gehoord hebben, was zeer indrukwekkend.
Dus ik denk dat het voor volgend jaar weer goed zit.
Gerrie, bocht 16.

team Infra: Irma Hollinga

Irma Hollinga, team Infra gaat voor de 4e keer omhoog. Als vrouw alleen in een mannenteam heeft ze de mannen, die allemaal minimaal 6 keer omhoog gaan moeten lossen.
Ze gaat nu op kracht en karakter. Vorig jaar voor het eerst op een racefiets gestapt en toch veel getraind in de Ardennen en de vogezen. Maar dit is, zeker in combinatie met het erg hete weer, toch andere koek.

Fam. Somer Houten

Wij zijn hier voor onze zoon en schoonzoon. Ze zijn 6 keer omhoog gegaan. Dit was voor ons ´n hele beleving om nooit te vergeten. Ook de Alp d´Zus gisteren was emotioneel. Fantastisch in één woord. Geweldig

Klaas Veenbaas - Team JCS

Klasse, op afstand via de site van jullie genoten.
Geniet nog lekker na en neem een goed glas op jullie prestatie. groetjes namens het hele team.
JdR Cycling Mallorca

Kees Schrijver Team Ride4U

He Kanjer!
Wat een geweldige prestatie heb je neergezet!
Maar liefst 7 keer de berg op!!
We zijn trots op je!

Groeten uit de Ringovenlaan, Sjors, Patries, Hans, Fini, Kevin, Michiel, Iris, Joep

team EDwin

Hallo Myrthe(en Jan),
We zijn geen leden van team EDwin,maar wel minisponsors en enorme bewonderaars.
Wat een prestatie 6x die berg op.
Hopelijk zien we je volgend jaar om ons die berg op te trekken....wij gaan zeker meedoen in 2010!
Groeten Nikolaj en monique

team Ouders van Jan Ligthart

Leon van team Ouders van Jan Ligthart, super gedaan, we zijn erg trots op jou!
Puck heeft vandaag 8 rondjes gelopen voor de sponsorloop en daarmee nog 45 euro opgehaald!!!We missen je, veel liefs van Mo en Puck.

Alp d´Achmea: Stefanie Komduur

Inmiddels zit ik nu achter een laptop, in een legertent, geplaatst in bocht 7. Een erge gezellige bocht, veel publiek, muziek is volop aanwezig, de zon brand ook goed en vele fietsers die hier langskomen nemen de tijd voor een flesje water of energiedrink. Soms is ook alleen een natte spons in de nek genoeg afkoeling om de verdere zware reis omhoog voort te zetten!
Binnen in de legertent, 3 meter van mij verwijdert, staat een bed waar fietsers zich kunnen laten masseren. Ook erg handig als je nagaat dat al vele fietsers inmiddels zo´n 5 of 6 keer omhoog zijn gefietst!! Echt ongelooflijk dat ze nog kunnen staan uberhaupt..

Vanmorgen om half 4 ging mijn wekker. Mijn vader was inmiddels al op en had al 3 ontbijtjes achter de kiezen. Hij maakte zich op om vandaag 6 keer de Alpe D´Huzes op te fietsen.. Nog even ben ik blijven liggen in mijn bed, het is niet dat ik wekelijks om 4 uur op sta, dus een beetje moeite had ik wel..
Na me te hebben aangekleed en te hebben ontbeten ben ik samen met mijn zussen en mijn moeder gaan kijken hoe mijn vader om 5.09 uur met de hele bubs starte aan deze geweldige dag!
Omdat het nog zo donker was, waren al die lichtjes op al die fietsen echt waanzinnig om te zien!! Wat een hoop mensen.. Wat een hoop fietsen.. Wat een motivatie staat op al die gezichten!!!!

Hierna ben ik me gaan haasten om te vrijwilligen in boch 21, de eerste bocht die de klimmers tegenkomen.. Misschien ook wel de gemeenste haarspeldbocht van de gehele berg! Wat een klim moet je maken, ongelooflijk..
In deze bocht, zo vroeg in de ochtend, samen met mijn zus flink wat fietsers aangemoedigd door te gaan en niet op te houden! Sommige fietsers stapten even af om wat laagjes uit te trekken, wat te drinken, op adem te komen of om een binnenband te verwisselen. Veel verschillende reacties kregen we op onze vrolijke begroetingen naar al die helden die ons voorbij kwamen. Zo waren er veel zo geconcentreerd dat ze ons nauwelijks zagen en anderen die vanaf de fiets vroegen om koffie.. haha.. Maar mijn (onze) grootste en belangrijkste taak was natuurlijk de fietsers waarschuwen voor tegemoedkomend verkeer. Een erg gevaarlijke bocht, waarin het dalen zo ontzettend hard gaat dat tegenliggend verkeer ontzettend gevaarlijk kan zijn. Als dit het geval was moest ik doormiddel van een vlag de fietsers en het andere verkeer waarschuwen.. Een heel belangrijke klus dus!!

Om 8.00 uur werden mijn zus en ik afgelost door twee andere vrijwilligers en hadden wij de tijd om terug naar de caravan te gaan en daar onze moeder te zien klaarmaken voor vertrek.
Van mijn vader is het een geweldige prestatie en alle bewondering voor zijn ongelooglijke doorzettingsvermogen!! Maar wat mijn moeder neer gaat zetten, voelt toch heel anders. Twee jaar geleden kreeg ook zij (en wij als haar gezig dus ook) het nare bericht dat ze kanker had, een klap in ons gezicht. Een hele moeilijke, verschrikkelijk verdrietige tijd kwam ons tegemoet, maar de strijdlust bij mijn moeder is nooit verdwenen, sterker nog, het werd alleen maar sterker!! Na pijnlijke operaties en vele chemokuren is mijn moeder nu in volledige remissie (kankervrij dus).. Eindelijk weer ademhalen..
Door het goede herstel van mijn moeder, heeft ze samen met mijn vader besloten zich aan te melden voor Alpe D´HuZes, om voor nog veel meer andere mensen te strijden TEGEN KANKER!! Geweldig dat ze dit nog mag meemaken, geweldig dat ze zich zo ontzettend moedig inzet en zo´n prestatie levert voor het KWF. Ongelooflijk trots ben ik op haar.
En het mooie is.
Al die voornemens,
Al het getrain,
Heb ik twee uur geleden uit zien komen. Mijn moeder kwam omhoog gefietst, HOE EMOTIONEEL!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Geschreven door: Stefanie Komduur
Blogger Bocht 7
Tijd: 16.25uur.

Roland Racingteam

Ik wil het Roland Racingteam bedanken voor hun geweldige inzet. 10 leerlingen van de vrije school in Bergen hebbe gefietst als enorme kanjers voor tante Gre, Monique, Thomas. Mariette. Zij hebben licht, positieve energie willen doorgeven aan de schaduw van het leven.

Moeder (publiek)

Alpe d'HuZes op tv

Op tv:

Het NOS journaal, en het jeugdjournaal.

Eén vandaag, met een rapportage over joop Zoetemelk
Zaterdag 6 juni 2009 om 18:30 uur

Omroep Gelderland "Alles uit de kast"
woensdag 10 juni 2009 om 18:15 uur (ieder uur herhaald)
Vanaf do 11 juni op http://www.omroepgelderland.nl/ kopje uitzending gemist

Alpe d´achmeateam: Ellie Nijenhuis

In bocht 10 staat Ellie Nijenhuis uit Rhenen, Ze is vlagster en supporter. Geheel in het oranje uitgedorst moedigd ze de renners aan. Ze maakt deel uit van het Alpe d´achmeateam dat bocht 10 en 11 voor hun rekening nemen voor het vlaggen en het aanmoedigen.
Voor diegene die niet weten wat de vlaggers doen legt ze uit dat zodra een auto van beneden naar boven gaat de vlaggers de vlag omhoog doen. De renners weten dan dat ze bocht niet te ruim moeten nemen en tijdig kunnen remmen. Het is zeer gezellig in bocht 10. het team heeft gezorgd voor stroom en muziek. De Nederlands talige muziek galmt over de berg. De renners zijn zeer te spreken en proberen op het ritme van de muziek omhoog te klimmen. Er staat ook voldoende vocht om de renners te voorzien van drinken, waar ook diverse renners gebruik van maken.

09:20 Bocht 10
Ben Tiebot

De supermannen van Dataman

De supermannen van Dataman. Het aanmoedigen van het team van Dataman. Onze kanjers zijn voor de 6e keer gegaan.
Opa was de beste: als eerste de 6e keer boven. Het is een superdag met superorganisatie voor een superdoel.

team: Klimmen tegen Kanker

Telling team name

We zien vandaag de meest uiteenlopende teamnamen voorbij komen: van de namen van grote bedrijven tot de namen van mensen die De Strijd gewonnen of verloren hebben. De meest duidelijke naam die ik vandaag voorbij heb zien komen is geen bedrijfs- of persoonsnaam, maar vat in drie woorden samen wat de strijders en kanjers vandaag doen: Klimmen tegen Kanker. In bocht 7 kwam ik Frans tegen, de vader van Barry, die met Kasper, Mar, Amro, Chris, Michel en Bram vandaag de Alpe bedwingen. Samen willen deze ex-klasgenoten op het CIOS 42 keer deze reus onder de wielen krijgen, daarbij fanatiek aangemoedigd door Frans en hun andere fans: ´Zeven jonge gasten, allemaal gek op sport, die samen klimmen tegen kanker, fantastisch toch? Oh, daar is Barry ...´ Weg is Frans, rennend naast zijn zoon, klein duwtje en hup, de derde keer is bijna af.

Gerard B., bocht 7

team ProRail: familie Castrop

Bijzonder kwartet

Over de mat aan het begin van bocht 7 fietst zojuist een bijzonder kwartet. Het is de familie Castrop, die onder aanvoering van Stijn op zijn racefiets naar boven zwoegt. Stijn Castrop is 9 jaar en fietst voor het team ProRail, hij heeft zelf het initiatief genomen om mee te doen en heeft duizenden euro´s sponsorgeld bij elkaar gehaald. Nu fietst hij dus op zijn racefiets naar boven, vergezeld door vader Dirk-Jan, die deze week voor de derde keer op zijn mountainbike naar boven fietst. Als ´bezemfiets´ rijden Stijns zusje Judith (7) en moeder Diana mee op een indrukwekkende tandem. Samen zijn ze nu zo´n twee uur onderweg, in het begin was het even stijl, maar nu hebben ze een goed ritme te pakken. Ze gaan weer verder: in de verte ligt Alpe d´Huez, de laatste zes bochten liggen te wachten.

Gerard B., bocht 7

Fontys Hogeschool Eindhoven

Onze dochter Kim Willems uit Veldhoven fietst mee met het team van Fontys Hogeschool Eindhoven. Ze heeft haar eigen site www.sponsorkim.nl en heeft al een flink bedrag voor het KWF bij elkaar. Heel trotst zijn wij op onze Kim want ze heeft vandaag, 4 juni, 2x de Alp gefietst. Opgeven is geen optie!! Alle kankerpantienten wensen wij alle goeds toe en .... hoop doet leven!!! Groeten van Noud en Joke Willems uit Veldhoven.

tijdsvolgorde

Onze bloggers staan op de berg impressies op te doen en fietsers te interviewen. Vaak schrijven ze dit op een bloknote of iets dergerlijks. Als ze even tijd hebben typen ze het in op een PC welke strategisch staan opgesteld langs de route. (start, bocht 16, bocht 7 en de finish). Helaas hebben deze PC´s geen netwerk verbinding o.i.d.

Alle bestanden worden vervolgens op een USB-stick geplaatst welke door de verschillende Motard´s naar boven bij de redactie worden gebracht.

Helaas loopt de tijdlijn in dit proces soms erg door elkaar.

Wij hopen dat dit het lezen niet al te verwarrend maakt.

De redactie.

Lars Schlaman – Team Kenteq

Voor het eerst deelgenomen aan de Alpe d’Huzes. Wat een fantastische ervaring. Perfecte organisatie, perfecte sfeer en zelfs het weer was geregeld bij de Franse KNMI.
Drie keer de bult opgepeesd, de laatste keer erg zwaar. Maar ja, als je in november nog een racefiets moest kopen, nooit heb gefietst en anderhalf jaar niets hebt gedaan, kun je daar best wel tevreden over zijn.

De collega’s en zeker niet te vergeten de rose supporters verdienen ook alle lof. Onze Jos doet nog een verwoede poging om ook die zesde keer omhoog te gaan. In totaal heeft team Kenteq 21 keer de Alpe beklommen. Iets waar onze collega’s in Hilversum trots op kunnen zijn. Die hebben trouwens ook live meegenoten.

Op alle gebieden de complimenten dus, maar het belangrijkste: de miljoenen voor het KWF!!!

‘Asti Italia’

Jos Griffioen van het bedrijf Grifo Trade ‘Asti Italia’.
In 2004 op kerstmis heb ik mijn vader verloren aan leukemie. Daarna heb ik besloten om met mijn bedrijf positief mee te werken aan het Alpe d’HuZes initiatief. Het eerste contact is 2 jaar geleden tot stand gekomen tijdens de bikemotion beurs in Utrecht door het ongeloofelijke enthouisaste van Laura Verhoeven die de Alp 9 keer heeft beklommen.
Tijdens mijn aanwezigheid hier verzorg ik de technische assistentie. De racewielen die ik verkoop zitten in de officiele merchandising en morgen speel ik met mijn italiaanse blues band Fifty Fingers op het eindfeest. Zelf een zware operatie ondergaan en vandaag de klein 1x gedaan met fantastische supporters.
Het is een eer om hieraan te mogen mee doen. Iedereen bedankt!

de top bloggers

De temperatuur beneden bij de start is inmiddels sub tropisch!!